Dizel otomobil satışları düşecek

Dizel otomobil satışları düşecek

Avrupa’dan hayli geç de olsa Türkiye’de de dizelin tahtı sallanmaya başladı. Çevreci kaygılarla filolarda benzinli otomobillerin tercih edilmesi, dizelin payını düşürecek. Ayrıca bazı markalar 2020’den sonra dizel versiyonlarını kısıtlamaya hazırlanıyor.

Dizel otomobil satışları düşecek

Avrupa’dan hayli geç de olsa Türkiye’de de dizelin tahtı sallanmaya başladı. Çevreci kaygılarla filolarda benzinli otomobillerin tercih edilmesi, dizelin payını düşürecek. Ayrıca bazı markalar 2020’den sonra dizel versiyonlarını kısıtlamaya hazırlanıyor.

Dizel otomobil satışları düşecek
23 Ekim 2017 - 10:39

Emisyon skandalı sonrasında tüm dünyada dizel otomobil satışları ciddi oranda düştü. Dizel payının yüksek olduğu Avrupa ülkelerinde bu oran son üç yılda hızla düşürek yüzde 50’lere kadar geriledi. 2017’de ise ilk kez yüzde 50’nin altına inerek yüzde 45 oldu. Türkiye’de ise emisyon skandalına rağmen dizel talebi azalmadı. Otomotiv Distribütörleri Derneği verilerine göre dizelin pazar payı ilk dokuz aylık dönemde yüzde 61.4 oldu. Emisyon skandalının patlak verdiği 2015’ten bu yana Türkiye’de dizelin payı yüzde 61 seviyelerinde gerçekleşti.

ÇEVREYİ ÖNEMSEYEN YOKTU
Dizel otomobillerin pazar payının düşmemesinin nedeni, tüketicilerin otomobil tercihinde çevreci faktörlere yeterli önemi vermemesi. Ayrıca filo satışlarında dizel talebinin yüksek olması da dizel otoların pazar payının artmasının bir başka nedeni olarak gösteriliyor.Ancak önümüzdeki dönemde bu tablonun değişeceğini gösteren sinyaller var. Bazı markalar dizel modellerin satışlarında kısıtlamalar yapmaya hazırlanıyor.

KÜÇÜK DİZEL GELMEYECEK
Örneğin Volkswagen 2020’den sonra Türkiye’de sadece 2.0 lt ve üstü dizel motorları satışa sunacak. Bu da hem markanın hem de toplam pazardaki dizel payını azaltacak. İki yıldır Jetta’da dizel motor seçeneği sunmayan Volkswagen’in toplam dizel payı da yüzde 55’e geriledi. 2020’den sonra markanın dizel payının daha da azalacağı tahmin ediliyor.
Yeni Polo için düzenlenen basın toplantısında markanın dizel politikalarını anlatan Doğuş Oto-Volkswagen Binek Araç Genel Müdürü Vedat Uygun, üç yıl sonra Türkiye’ye sadece büyük dizel motorlu araçların geleceğini söyledi.

Uygun, Volkswagen’in bu kararı dizel motorlara getirilen yeni emisyon standartları nedeniyle aldığını kaydetti. Uygun, filolardaki dizel talebiyle ilgili soruya verdiği cevapla, Türkiye’deki “dizelci zihniyetin” değişmeye başladığını ortaya koydu. Bazı firmaların çevreci kaygılar nedeniyle filolarında benzinli otomobilleri tercih ettiklerini söyleyen Uygun, bireysel kiralama yapan filo şirketlerinin de portföylerine benzinli araçlar koyduklarını anlattı.

YORUMLAR

  • 0 Yorum
İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR x
TEMPO ATLETİZM ATA'YA KOŞTU
TEMPO ATLETİZM ATA'YA KOŞTU
KENTİN YARARINA OLANI DESTEKLER, ZARARINA OLANIN KARŞISINDA DURURUZ
KENTİN YARARINA OLANI DESTEKLER, ZARARINA OLANIN KARŞISINDA DURURUZ