İlk işçiler geçecek
Reklam

İlk işçiler geçecek

zmir karayolu yolculuğunu 3.5 saate indirecek Gebze Orhangazi İzmir Otoyol Projesi'nin Körfez Geçiş Köprüsü'nde yürüyüş bandının yarıdan fazlası tamamlandı. Buna göre köprüyü ilk olarak mühendis ve işçiler geçecek.

İlk işçiler geçecek

zmir karayolu yolculuğunu 3.5 saate indirecek Gebze Orhangazi İzmir Otoyol Projesi'nin Körfez Geçiş Köprüsü'nde yürüyüş bandının yarıdan fazlası tamamlandı. Buna göre köprüyü ilk olarak mühendis ve işçiler geçecek.

11 Mart 2015 - 09:49

İzmir karayolu yolculuğunu 3.5 saate indirecek Gebze Orhangazi İzmir Otoyol Projesi'nin İzmit Körfezi Geçiş Köprüsü'nde, iki yaka arasında mühendis ve işçilerin çalışacağı geçici yürüyüş bantları da döşenmeye başlandı. Yarıdan fazlası tamamlanan yürüyüş bandı ile önce mühendis ve işçiler köprüyü geçmiş olacak. Bandın yarısının tamamlanmasıyla iki yaka arasındaki birleşme de belirgin olarak ortaya çıktı.

Dilovası  Dil Burnu ile Yalova'nın Altınova İlçesi'ndeki Hersek Burnu arasında yaptırılan köprü ayakları arasında, üzerinden araçların geçeceği tabliyeleri taşıyacak ana kabloların montajında kullanılacak kılavuz kabloların çekimine Ocak ayında başlandı. Çalışmalar, bölgeyi etkileyen şiddetli fırtına ve kar yağışı nedeniyle zaman zaman aksadı.  Programda kısa gecikme olmasına rağmen, bu işi yapacak mühendis ve işçilerin yürüyeceği geçici yürüyüş bandının bir bölümü tamamlandı. İki yaka arasındaki birleşme ilk kez belirgin bir şekilde ortaya çıkmaya başladı. 

DÜNYANIN 4. BÜYÜK KÖPRÜSÜ

Yıl sonunda tamamlandığında Türkiye'nin en büyük, dünyanın ise 4'üncü büyük asma köprüsü olacak Körfez Köprüsü'nde, 254 metre yüksekliğindeki kulelerin montajı yıl sonunda tamamlanmıştı. Köprüde diğer bir aşama olan, üzerinden araçların geçeceği ana tabliyelerin yerleştirileceği ana kabloların çekiminde kullanılacak kılavuz kabloların çekimi de Şubat ayı içinde bitmişti. Kısa süre önce 'Kedi yolu' olarak adlandırılan geçici yürüyüş yolunun çalışması başlatıldı. Mühendis ve işçiler, bu yolun tamamlanması ardından tabliyeleri taşıyacak ana kabloları çekecek. Daha önce Mayıs ayı sonuna kadar tabliyelerin yerleştirilmesinin tamamlanması planlanmasına rağmen, özellikle Ocak ve Şubat aylarındaki ağır kış koşullarından kaynaklanan gecikme nedeniyle programın biraz uzuyabileceği belirtildi.

İSTANBUL-İZMİR 3.5 SAAT

Körfez Köprüsü yıl sonunda tamamlandığında, 3 gidiş ve 3 geliş toplam 6 şeritle hizmet verecek. Ayrıca, 'Dünyanın 4'üncü büyük asma köprüsü' ünvanını alacak. Köprü ve otoyol projesi tamamlandığında İstanbul-İzmir yolculuğunu 3.5 saate, Gebze-Orhangazi yolunu da 20 dakikaya indirmiş olacak.

YORUMLAR

  • 0 Yorum
İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR x
23 Nisan’ı  bilgiyle kutladılar
23 Nisan’ı  bilgiyle kutladılar
Yürekleri doyuran tatlar
Yürekleri doyuran tatlar