“Kriz, yerli otomobil projesini de vuracak...

“Kriz, yerli otomobil projesini de vuracak mı?”

CHP Kocaeli Milletvekili Tahsin Tarhan, "Cami arazilerinden, makam araçlarına kadar satmayı planlayan iktidar, bu piyasa şartlarında yerli otomobili nasıl üretecek?" diye sordu.

“Kriz, yerli otomobil projesini de vuracak mı?”

CHP Kocaeli Milletvekili Tahsin Tarhan, "Cami arazilerinden, makam araçlarına kadar satmayı planlayan iktidar, bu piyasa şartlarında yerli otomobili nasıl üretecek?" diye sordu.

“Kriz, yerli otomobil projesini de vuracak mı?”
11 Eylül 2018 - 14:37

CHP Kocaeli Milletvekili Tahsin Tarhan , ekonominin taşıyıcı kolonu olan otomotiv sektörünün hızla gerilemesinin önüne geçilmesini tespit etmek amacıyla Sanayi Bakanı Sayın Mustafa Varank’ın cevaplaması istemiyle Türkiye Büyük Millet Meclisine Yazılı Soru Önergesi verdi. Hazine ve Maliye Bakanı Berat Albayrak’ın son ekonomi açıklamalarını da değerlendiren Tarhan, “Vatandaşa konut vaadiyle sağlanan ayrıcalıklar, ekonominin taşıyıcı kolonu olan otomotiv sektörüne de sağlanmalı; önlem alınmadan ekonomimiz iyi söylemleri devam ederse, gemi karaya oturacak” dedi. 


Tahsin Tarhan, “Maalesef iktidar, ekonomik krizden çıkışın yolunu yine inşaat sektöründe ve beton ekonomisinde görüyor. Toki ve İnşaat şirketleri eliyle %20 peşinat oranını %10’a düşürerek, vatandaşı borçlandırma uygulamasıyla ekonomik döngü sağlamaya çalışıyorlar.  Oysa Türkiye ekonomisinin temel direklerinden olan otomotiv sektörüne ve sanayi yatırımlarına sağlanacak iyileştirmeler, indirimler doğrudan artı bazda ekonomik değerleri arttıracaktır.  Yedek parçasından, ağır sanayi işçiliğine kadar, ekonomik anlamda büyük getirisi olan sektörlerin göz ardı edilmesi, iktidarın hâlâ rant ekonomisi üzerinden ekonomi politikası izlediğini göstermektedir.” dedi. 

Tahsin Tarhan, “Otomotiv sektöründen, sıfır ve ikinci el, taşıt alım satımlarında devletin elde ettiği vergi gelirleri düşünüldüğünde çok büyük rakamlar ortaya çıkıyor. Ekonomik krizi yönetmek adına cami arazilerinden, makam araçlarına kadar satmayı planlayan iktidar, bu piyasa şartlarında yerli otomobili nasıl üretecek? En çok vergi geliri sağladığı otomotiv sektöründe, ürettiği yerli otomobiline nasıl bir vergilendirme uygulayacak? Yerli üretim olacağına göre vatandaştan belirli oranda vergi almadan gerçekleşecek satışlarda, 5 Babayiğit ve Devlet ne kadar zarar edecek? Yoksa bu proje rafa mı kalktı? Yetkililerin uzun soluklu, ayakları yere basan bir ekonomi politikası içerisinde bunları açıklaması gerekmektedir.” dedi. Tahsin Tarhan, “İktidar Yetkililerinin ekonomik değerlendirmeleri, kendilerine göre verileri baz alarak açıklamaları artık kabak tadı veriyor.

Tüm sektörlerde gözle görünür bir düşüş yaşanırken, Türkiye’nin köklü, büyük firmaları birer birer konkordato ilan ederken Ekonominin başındaki isimden “büyüyoruz, dengeleniyoruz” söylemleri duymak ciddiyetten uzak bir davranıştır. Sadece Otomotiv Sektörünün Ağustos ayı ihracatında %12’lik bir azalma söz konusu. 2018’in ilk 8 ayında, 2017’nin aynı dönemine göre genel satışlar %20,79 oranında azalma göstermiş durumda. Bu dönemde Ekonomik anlamda büyüyen varsa, iktidar gücünü arkasına alarak Bankalardan düşük kur üzerinden dolar alanlardır.” dedi.  

 

YORUMLAR

  • 0 Yorum
İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR x
BİLAL DÜLGER KENDİ REKORUNU KIRDI
BİLAL DÜLGER KENDİ REKORUNU KIRDI
GTÜ Rektörü Babasını Son Yolculuğuna Uğurladı
GTÜ Rektörü Babasını Son Yolculuğuna Uğurladı