‘’BİRLİKTE BÜYÜYORUZ’’

‘’BİRLİKTE BÜYÜYORUZ’’

Kulis Dergisi’ne sektör üzerine açıklamalarda bulunan Murat Erdoğan merak edilen birçok soruyu cevapladı. İşte o röportajın ayrıntıları;

‘’BİRLİKTE BÜYÜYORUZ’’

Kulis Dergisi’ne sektör üzerine açıklamalarda bulunan Murat Erdoğan merak edilen birçok soruyu cevapladı. İşte o röportajın ayrıntıları;

‘’BİRLİKTE BÜYÜYORUZ’’
23 Şubat 2017 - 09:35

Özellikle son yıllarda lojistik sektöründe yaptığı yatırım ve atılımlarla dikkat çeken Doğuş Nakliyat yönetim kurulu başkanı Murat Erdoğan, “Sektörde Doğuş Nakliyat isminin bu günlere gelmesinde, en büyük destekçimiz hiç kuşkusuz ki değerli çalışanlarımız, müşterilerimiz ve iş ortaklarımızdır. Hedefimiz bu çıtayı daha yukarı çıkartmaktır. Sadece ekonomik alanda değil, sosyal alanda da önem taşıyan projelerimizle hedefimize doğru emin adımlarla yol alıyoruz. Kaliteli hizmet sunabilmek adına tüm çalışan kadromuzla işimizi severek ve sorumluluğumuzun bilinci ile çalışmalarımızı sürdürüyoruz.  Nakliye sektöründe hizmet vermeye başladığımız ilk günden itibaren ülke genelinde sektöre yönelik yatırımlarımız devam etmektedir’’ dedi. 


Murat bey öncelikle sizi tanıyabilir miyiz?
1977 yılında Dilovası’nda doğdum. Aslen Ağrılıyım. 1986 yılında Doğan İnşaat ismiyle inşaat malzemeleri satan bir firma kurduk. 1991’de ise Doğan Petrol’ü açtık. Yaklaşık 1991 yılından bu yana ise Total bayisiyiz. 2005 yılında lojistik sektörüne girerek Doğuş Nakliyat’ı kurduk. Sektörde ilk Ceva Lojistik ile Arçelik’in rulo taşıma işini yaptık. Bu işlerden sonra Unilever’in (inbount) işlerini yaptık. Son 2-3 yıl öncede nakliye filomuzu kurup konteyner taşımacılığına başladık. Şuan da yaklaşık 50 araç ile nakliye işlerine devam ediyoruz. 

Doğuş Nakliyat’ın müşterileriniz tarafından tercih edilmesindeki etkenler nelerdir? 
Sadakat, kaliteli hizmet ve devamlılık. Bunların hepsi bir araya gelince tabi ki tercih ediliyorsunuz.  Allah’a şükür bugüne kadar çalışmaya başladığımız hiçbir firmayla kurduğumuz ilişkiyi sonlandırmadık. Hizmette kalite ve güveni sürekli kılmak, aynı hassasiyeti aynı ciddiyetle yapma gayretimizle konu taşıma olunca ilk akla gelen firma olmaktan gurur duyuyoruz.

Türkiye’nin Avrupa’ya göre Lojistik sektöründeki konumu sizce nasıl?
 Türkiye’nin Lojistik sektörü konusunda büyük şansı var.  Türkiye Doğu ile Batı, Kuzey ile Güney arasında bir köprüdür.  Bu köprü de iki kıtadan oluşan Avrupa ve Asya arasındadır.  Yine Avrupa ve Afrika arasındadır.  Yani böyle değerlendirdiğimiz zaman doğal olarak büyük bir avantajı var.  Ve yıllardır tarih boyunca ipek yolu dediğimiz o güzergâhın üzerindedir.  Ama Lojistik konusunda daha yapacağımız çok şeyler var.  Lojistik Türkiye içi hizmet ihraç eden bir sektör olup, tüm ihracatın itici gücü olacaktır.  Lojistik sektörü için ortaya bir hedef koymak çok önemli. Bu anlamda devletimizin, hükümetimizin lojistikte belirlediği 2023 hedefleri çok anlamlı ve ulaşılabilir buluyorum. Zaten hedefiniz olmazsa olduğunuz yerde kalırsınız. Hedefsiz ilerlemek mümkün değil. Sadece 2023’ü değil, 2053 yılını da düşünmemiz lazım. Ayrıca bölgemizde bulunan Körfez geçiş köprüsü lojistik merkezine açılan kapı olarak hem Türkiye’ye hem de bölgeye büyük bir değer katacak.


Lojistik sektörü bitmeyen bir sektör herhalde bu konuda ne dersiniz?
Evet, lojistik sektörü de, gıda sektörü gibi bitmez. Hayat var olduğu sürece devam edecektir. Bir de Dilovası’na bakıyorsun 50 bin nüfuslu bir ilçe 6 tane OSB var. Neden? Çünkü lojistiğin en avantajlı yapıldığı bölgelerden birisi. 11-12 tane limanı var. Türkiye’nin en büyük limanı Dilovası’na yapıldı. Dünyanın en büyük 4. Limanı olacak. Haydarpaşa’ya alternatif olacak liman devreye girdiği zaman sektör daha da genişleyecek. 
Belediye lojistik merkezi için ne düşünüyorsunuz?
Bildiğim kadarıyla Kömürcüler OSB’nin olduğu yer kapalı lojistik alanı yapılacak. Fakat uzun ömürlü olacağını düşünmüyorum. TOKİ’nin Dilovası’nda aldığı 380 dönümlük bir arazi var. Eğer oraya TOKİ bir lojistik köy inşa ederse o zaman çok daha iyi olur diye düşünüyorum. Yani yerel yönetimlerin bu işlere yol gösterici ve düzenleyici olması çok iyi olur. 


Sektörün başka sıkıntıları var mı? 
Zorunlu trafik sigortaları aşırı derecede pahalı, ayrıca şirketler arasında fiyat farkı çok şaşırtıcı, fahiş farklar var. Aradaki fiyat farklarını devlet gündeme aldı sanırım ama şuan da fiyatlara yansıyan bir şey yok, buna acilen çözüm bulunmalıdır. Nakliye fiyatlarının ciddi anlamda revize olması gerekiyor.


2017 Yılı hedefleriniz ve yatırımlarınız nelerdir?
2017 Yılında da Lojistik sektöründe Doğuş Nakliyat olarak, sorumluklarımızın bilinciyle, tüm paydaşlarımıza değer yaratmaya ve sektörel yatırımlarımıza devam edeceğiz.  2017 Yılının ortasında filomuza 25 adet son model çekici takviye yapacağız. Lojistik sektöründe ne kadar güçlü olursanız olun, boyunuzun ölçüsü kadar atım atmanız gerekiyor. O yüzden biz kendimizi riske atmıyoruz. Biz bu sebeple piyasadaki en güçlü firmalardan birisiyiz. Güçlü, sağlam altyapımız ve çok değerli iş ortaklarımızdan güç alarak her yıl olduğu gibi yüzde 15 büyümeye devam edeceğiz.  Büyümeyle birlikte mevcut kapasitemizi hedeflerimiz ölçüsünde arttırmış olacağız


YORUMLAR

  • 0 Yorum
İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR x
BTP Gebze İlçe Teşkilatı emekçilerle 1 mayıs'ı kutladı
BTP Gebze İlçe Teşkilatı emekçilerle 1 mayıs'ı kutladı
‘Ülkemizin gelişiminin yapıtaşı, çalışanlarımızd
‘Ülkemizin gelişiminin yapıtaşı, çalışanlarımızd