Gebze’nin zemini sağlam, dikey yapılanma...

Gebze'nin zemini sağlam, dikey yapılanma olabilir

3 Dönemdir Türkiye Mimarlar Odası Gebze Temsilciliği Başkanlığını yürüten Özhan Aşkın Öztürk, Gebze’nin trafik sorununu, sorunun nerden kaynaklandığını ve çözüm önerilerini, kentsel dönüşümde izlenmesi gereken yolları, Gebze’nin mimarı açıdan yapılanmasını Kulis Dergisi’ne anlattı.

Gebze'nin zemini sağlam, dikey yapılanma olabilir

3 Dönemdir Türkiye Mimarlar Odası Gebze Temsilciliği Başkanlığını yürüten Özhan Aşkın Öztürk, Gebze’nin trafik sorununu, sorunun nerden kaynaklandığını ve çözüm önerilerini, kentsel dönüşümde izlenmesi gereken yolları, Gebze’nin mimarı açıdan yapılanmasını Kulis Dergisi’ne anlattı.

Gebze'nin zemini sağlam, dikey yapılanma olabilir
17 Ocak 2018 - 10:00

Yoğun göç alan Gebze’nin yatay yapılanmaya uygun arazi koşulları kalmadığını belirten Öztürk, “Gebze’nin zemini sağlam, yatay yapılanma yerine dikey şekilde büyüyebilir. Ancak, dikey büyümede de çekilen arsa paylaşır mutlaka yeşil alan, oto park ve çocuk oyun alanları olarak değerlendirilmeli”  dedi. Kendisini Gebze sevdalısı olarak tanımlayan Öztürk, “Gebze’den başka gidecek yerimiz yok. Gebze bizim ve Gebze’nin her sorunun kendi sorunumuz olarak görüyoruz. Bizi üzen tek şey Gebze’nin sorunlarının çözümü noktasında görüş ve önerilerimiz hiçbir şekilde dikkate alınmıyor” diyerek de, Gebze’yi yönetenlere sitemlerini yolladı.

BİZ GEBZE İÇİN KAFA YORUYORUZ, YORMAYA DA DEVAM EDECEĞİZ

Gebze’nin en büyük sorunu olan trafik konusunda, oda olarak ciddi çalışmalar yaptıklarını söyleyen Öztürk, bu konuda şunları söyledi; “Gebze evet hızlı büyüyen, araç yoğunluğunun olduğu, ticaretin yoğun yapıldığı bir kent. Gebze’de trafik sorunu olabilir ama bu kadarı olmamalı. Trafik sorunun çözmek için öncelikli olarak Gebze’de trafiğe açık olmayan yollar trafiğe dahil edilmeli. Yan yollar trafiğe açılmalı. Biz Gebze’de yaşıyoruz ve Gebze’ye olan sevgimiz var. Görevlerimiz var. Gebze’nin trafik sorunu ile ilgili olarak ta 10-15 mimar arkadaşımızla bir araya geldik. Kafa kafaya verip bir çalışma yaptık. Gebze’de bir trafik komisyonu kurulsun bu komisyonda karşılık beklemeden görev alalım, çalışmalarımız, önerilerimiz dikkate alınsın, oturup birlikte tartışalım istedik ama dikkate alınmadık. Şimdi sanayi kenti Gebze’de iş yoğunluğunun olduğu saatlerde GOSB’a gittiniz mi hiç? Gidin görün, iki giriş-çıkış var ve bu köprüler trafik yükünü kaldırmıyor. Buraya şimdi bir tane daha köprü yapmak bu kadar mı zor? Anibal Kavşağı, trafiği rahatlatıyor deniyordu, biz bu kavşağın daha kullanışlı olması için önerilerimizi sunduk ama dikkate alınmadık. Şimdi bu kavşak trafik sorununu çözdü mü? “

KENTSEL DÖNÜŞÜMDE GEBZELİ MÜTAHİTLER DEVREDE OLMALI

Gebze’nin bir diğer büyük sorunu olan kentsel dönüşümle ilgili olarak ta oda olarak sorumluluk alıp, önerilerde bulunduklarını ifade eden Öztürk, Türkiye’nin sorunu olan ‘dönüşüm’ ile ilgili şu çarpıcı değerlendirmelerde bulundu; “Kentsel Dönüşüme gelmeden, ortada bir tapu sorunu var. Öncelikli olarak bu konu adil ve hakkaniyetli bir şekilde çözülmeli. Kentsel Dönüşüm Gebze için zorunluluk ama yapılış şekline dikkat edip, özenli davranmak gerekli. Bir kere TOKİ ve iktidara yakın dev kuruluşları dayatmak hata. Gebze’de ki dönüşüm, Gebzeli Müteahhitler aracılığı ile ve ada ada yapılmalı. Gebze’nin insanı kendi bildiği tanıdığı güvendiği müteahhit ile daha kolay anlaşır ve etkili sonuç alırsınız”

DİKEY YAPILAŞMAYA UYGUN BİR ZEMİNE SAHİBİZ

Gebze’de son yıllarda yapılan binalara ilişkin belediyenin uyguladığı denetim kriterleri ve izin konusunda hassasiyetlerin doğru olduğunu belirten Öztürk, yapılaşmaya ilişkin şu tespitleri yaptı; “Bir kere şunu belirteyim Sultan Orhan Mahallemiz ve Darıca’da bazı bölgeler dışında son derece sağlam bir zemine sahibiz. Dolayısıyla yoğun göç alan Gebze’mizde dikey büyüme kabul edilebilir bir durumdur. Ancak, dikey yapılanma derken, yüksek binalar tamam ama bu binaları dikerken, arsalardan kurtarılan paylar mutlaka yeşil olan, oto park ve çocuk oyun alanları olarak değerlendirilmeli”

FATİH MÜZESİ İÇİN ADIM ATILMALI

Gebze’de bütçeleri ve oluşturdukları artı değer kadar İlçe’nin sosyal, kültürel, eğitim ve sağlık alanlarına hizmet için uğraşan bir Oda olduklarını belirten Öztürk, Oda faaliyetlerini anlatırken. Son günlerde gündeme gelen Fatih Sultan Mehmet Han’ın Otağı Hünkar Çayırı içinde önemli bir öneride bulundu; “biz oda olarak yaşadığımız kentin her sorununa karşı duyarlı olmaya çalışan ve kendi alanımız başta olmak her alanda İlçemizin sorununu kendi sorunu gören bir odayız. Eğitim önceliğimiz ve öncelikli katkı sunma uğraşı verdiğimiz alan eğitim. Engelli vatandaşlarımız sorunlarını çok önemsiyoruz. Gerek odamız imkanları ile ihtiyaç sahibi engelli kardeşlerimize yardım eli uzatıyoruz. Gerekse de mimarı yapılanmada engelli vatandaşlar için hassasiyet gösterilmesi için proje geliştiriyoruz. Bizim Gebze’den başka yaşayacak, yaşamayı düşündüğümüz başka bir yok. Gebze’mizin gururu, büyük bir miras olan Hünkar Çayırı içinde oda olarak duyarlılık gösterdik, bu alanın satılması ihtimaline dahi her türlü tepkiyi göstereceğimizi açıkladık. Fatih Sultan Mehmet Han’ın en önemli kararları aldığı yer olan Otağı’nın bulunduğu bu alanın bir Vakfa verilmesi Gebze’ye dolayısıyla da Ecdada saygısızlıktır. Gebze’nin çok başarılı bir Üniversitesi var. Buranın eğitim alanında değerlendirilmesi isteniyorsa, doğal yapı korunarak Gebze Üniversitesi’ne tahsisi yapılabilir. Bizim asıl isteğimiz ise bu alanın Fatih Müzesi yapılarak, turizme kazandırılmasıdır”

ÖZHAN AŞKIN ÖZTÜRK KİMDİR?

1974 Gebze doğumlu olan Özhan Aşkın Öztürk Elazığ nüfusuna kayıtlı. Siyasetçi bir babanın oğlu. Bir dönem Gebze’nin en önemli siyasetçileri arasında yer alan ANAP’lı Enis Öztürk’ün oğlu. İlk, orta ve liseyi Gebze’de okuyan Öztürk, Doğu Akdeniz Mimarlık Fakültesi’nden mezun oldu. Evli olan Öztürk’ün bir kız çocuğu var. 3 Dönemdir Mimarlar Odası Gebze Temsilciliği Başkanlığı yapan Öztürk, Gebze Ticaret Odası  Meclisin’de de görev alıyor aynı zamanda TOBB delegesi.

YORUMLAR

  • 0 Yorum
İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR x
Artan yemekler sokak hayvanlarına
Artan yemekler sokak hayvanlarına
Hat 310 ile 3 ilçeye kolay ulaşım
Hat 310 ile 3 ilçeye kolay ulaşım