Kafein ve egzersiz
Burcu Yıldırım

Burcu Yıldırım

Yaz ve spor

Kafein ve egzersiz

19 Eylül 2016 - 11:54

Zira Kafeinin (kalp damar ve kan akış dinamiğinde) değişikliklere yol açarak tansiyonu yükselttiği bilinmektedir.

Egzersiz yapmadan Kafein kullanılması, yağ yakımına sebep olmayacağı gibi selüloit oluşumunu da arttırdığı gibi uyku kalitesini de olumsuz yönde etkilemektedir.

Kafein desteğiyle kana geçen yağlar kaslar tarafından yakılmadığında tekrar yağ hücrelerine dönmektedir.

Egzersiz Kafein yatış saatine yakın tüketilirse uyku kalitesini bozmakta, ertesi güne daha az dinlenmiş bir vücutla başlanmasına sebep olmaktadır.

Bir uyku sadece sporcular için değil tüm insanlar için de çok önemlidir. Uykusuzluk günlük işlerde verimliliği azatlamaktadır.

Akşam yemeğinin, geç tüketilmesinden kaçınmak gerekmektedir. Dikkat edilmemesi durumunda; vücut yağ oranı artacak ve hazımsızlık sebebiyle rahatsızlık yaşanacaktır.

Yağ oranının düşürülmesi için bazı sporcuların tercih ettiği bir başka gıdasal ergojenik yardımcı ise konjüge linoleik asittir (CLA).

CLA kullanımıyla yapılan spor sonrası veya günlük aktivitelerde aşırı terlenmesi durumunda küçük bir şişe maden suyu içilmesi tavsiye edilmektedir. Sporcular terle kaybettikleri mineralleri bu yolla geri alabilirler. Bu mineraller krampları engellemek için çok önemlidir.

BURCU YILDIRIM

Kişisel Spor Eğitmeni

 

Son Yazılar