Viyadük faciası TBMM gündemine geliyor!
Reklam

Viyadük faciası TBMM gündemine geliyor!

Kuzey Marmara Otoyolu’nun Gebze bölgesinde meydana gelen ve 3 işçini yaşamına mal olan viyadük kazası TBMM gündemine geliyor.

Viyadük faciası TBMM gündemine geliyor!

Kuzey Marmara Otoyolu’nun Gebze bölgesinde meydana gelen ve 3 işçini yaşamına mal olan viyadük kazası TBMM gündemine geliyor.

Viyadük faciası TBMM gündemine geliyor!
18 Ocak 2019 - 09:33

Kuzey Marmara Otoyolu’nu Osmangazi Köprüsüne bağlayan otoyol güzergahında, Gebze Tavşanlı köyü yakınlarındaki yapımı süren viyadük inşaatı çalışmaları esnasında beton blok kopmuş, yaşanan çökme sonrası 3 işçi hayatını kaybetmiş 1 işçi ise yaralı olarak kurtarılmıştı Gebze Cumhuriyet Başsavcılığının kararı ile kazaya ilişkin hazırlanan bilirkişi raporundaki bulgular incelendiğinde, inşaatın çöken kısmının yapımından sorumlu olan Limak İnşaat ile alt yüklenicisi olan Kalin Proje İnşaat A.Ş.’nin ikinci dereceden, inşaatın kalıp ve iskele tedarikçisi Doka Kalıp – İskele ve Tic. A.Ş. ile adı geçen bu firma ile çalışan diğer yükleniciler birinci dereceden kusurludur. Yine bilirkişi raporuna göre yapımı süren viyadük inşaatındaki projeler ve hesaplar üzerinde müelliflerin imzası bulunmadığı için kimin sorumlu olduğu belli değildir.

Konuyla ilgili İYİ Parti Grup Başkan vekili ve Kocaeli Milletvekili Lütfü Türkkan sorun önergesi verdi. Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Mehmet Cahit Turhan tarafından yazılı olarak cevaplandırılması istemi ile verilen soru önergesi şöyle;  
1- Kuzey Marmara Otoyolu yapım işi kapsamında hazırlanan proje dosyasında yüklenici ve alt yüklenici tarafından kimi belge ve evraklarda yapılan işin sorumluluğu hakkında gerekli imza ve yetkilerin olmadığı görülmüştür. Hazırlanan proje dosyası bakanlığınız tarafından incelenip, gerekli kontroller yapılmış mıdır? Yapıldı ise kimler tarafından incelenip projeye onay verilmiştir?   
2- Gebze Cumhuriyet Başsavcılığınca hazırlattırılan bilirkişi raporunda bakanlığınız ve Karayolları Genel Müdürlüğünün hiçbir denetim ve sorumluluğu olmadığı görülmektedir. Ulaştırma Bakanlığı yada KGM tarafından yapımı devam eden otoyol projesi için herhangi bir denetim yapılmış mıdır? Yapıldı ise kim tarafından yapılmıştır?  
3- Bilirkişi raporunda adı geçen viyadük inşaatında, inşaat kalıbının toptan göçmesi sonucu hangi önlem alınırsa alınsın iş kazasının önlenemeyeceği ibaresi yer almaktadır. Proje çerçevesince iş güvenliği açısından bir risk analizi yapılmış mıdır? Çalışanların hayatı pahasına inşaat projelerine nasıl izin verilmektedir?  
4- Kuzey Marmara Otoyolu ( 3. Boğaz Köprüsü dahil ) Projesi’nin Kurtköy-Akyazı ( Bağlantı yolları Dahil ) Kesimlerinden oluşan yap-işlet-devret (YİD) projesini yürüten Kuzey Marmara Otoyolu Anadolu İşletmesi A.Ş. projenin esas yüklenicisidir. Yüklenici ve alt yükleniciler arasında herhangi bir denetim mekanizmasının olmadığı görülmektedir. İş kazalarına sebebiyet veren bu zafiyet hakkında bakanlığınız doğrudan sorumludur. Bu konuyla ilgili herhangi bir savunmanız var mıdır?  
5- Projeye ve inşaat alanına bakıldığında ana yüklenicilerin yanı sıra alt yüklenici yani taşeronluk sisteminin olduğu hatta taşeronların da taşeronu olduğu görülmektedir. Bu uygulama ile ilgili bakanlığınızda bir sınırlama var mıdır?  
6- Projenin yapım süresine bakıldığında 6 yıl 9 ay 12 gün olarak belirtilmiştir. Ancak bilirkişi raporu ve çalışanların görüşü de dikkate alındığında sürenin öne çekilmeye çalışıldığı anlaşılmaktadır. Bu durum gerek iş güvenliği açısından gerekse inşaatı süren yapılarda güvenlik riski oluşturmaktadır. Bakanlığınız olarak bu konuyla ilgili herhangi bir kontrol ve sorumluluk mekanizmanız var mıdır?  

 

YORUMLAR

  • 0 Yorum
İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR x
Emekli Müdür kalbine yenildi
Emekli Müdür kalbine yenildi
Gebze'de tüm renkleri buluşturan iftar yemeği
Gebze'de tüm renkleri buluşturan iftar yemeği