Sigortanın geleceğinde yapay zeka var
Reklam

Sigortanın geleceğinde yapay zeka var

Gebzeli genç girişimci Oksay Sigorta'nın başarılı patronu Utku Oksay, sigortanın geleceğini değerlendirerek, yapay zekaya dikkat çekti.

Sigortanın geleceğinde yapay zeka var

Gebzeli genç girişimci Oksay Sigorta'nın başarılı patronu Utku Oksay, sigortanın geleceğini değerlendirerek, yapay zekaya dikkat çekti.

Sigortanın geleceğinde yapay zeka var
06 Temmuz 2020 - 10:27

Oksay yaptığı açıklamada;

Dünyada yaygınlaşan ‘’Sanayi 4.0’’ dönüşümü ile beraber finansal hizmet sektörleri ve sigorta şirketlerinin gündeminde artık yapay zeka var. Dünyada iş gücünün teknolojiler ile doğru orantılı olarak değişimi araştırma şirketleri tarafından sürekli inceleniyor. Her sektörde olduğu gibi sigortacılık sektöründe de bu değişimi konu alan araştırmalar ve çalışmalar yoğun olarak yürütülüyor. Şu anda Türkiye’nin önde gelen bazı sigorta şirketleri bir araya gelerek; yapay zeka, makine öğrenimi, nesnelerin interneti, blockhain, telematik, robotik, sanal/arttırılmış gerçeklik, giyilebilir teknoloji gibi yeni nesil teknolojileri kullanarak sigortacılığın geleceğine yön vermek için ciddi çalışmalarda bulunuyor. Yapılan araştırmalara göre sigortacılık sektöründe daha faydalı ürünler sunmanın yolu yapay zeka kullanımından geçiyor. Sigorta şirketleri yapay zeka sayesinde; karmaşık sorunları çözme, yeni ürünler geliştirme , daha çok kullanıcıya ulaşma gibi konularda daha daha etkili olabileceği ihtimali üzerinde duruyor.
 
Yapay zekanın sigorta sektöründeki önemli etkileri yalnızca sigorta şirketleri için geçerli değil. Yapay zeka sayesinde hayatımıza girecek olan yeni teknolojiler sigortadan faydalanan müşteriler için de yeni deneyimleri beraberinde getiriyor.

Peki yapay zeka kullanıcıya ne gibi özellikler ve faydalar sağlıyor?
Yapay zeka bilgeri toplar ve bir risk haritası çıkartarak sizin için en uygun ürünü size önerir.Riskinizi en aza indirerek akıllı teknoloji ile ürünü sizin için en kullanışlı hale getirir.

Basitçe örnek verecek olursak; diyelim ki aracınızla bir noktaya seyahat edeceksiniz. Gideceğiniz güzergahta buzlanma tehlikesi ve yoğun bir trafik var. Yapay zeka bu bilgileri önceden analiz ederek size bir risk haritası çıkartır ve farklı bir rota tavsiyesinde bulunur. Fakat gideceğiniz noktaya farklı bir rotadan gitme şansınız yoksa yapay zeka bu sefer sizin olası bir trafik kazası ihtimaline karşı kasko poliçenizdeki teminatları yükseltmek isteyip istemediğinizi sorar. Eğer bu teklifi kabul ederseniz teminatlarınız otomatik olarak yükseltilir. Seyahat tamamlanıp varış noktasına güvenli bir şekilde vardığınızda kasko poliçenizin teminatları tekrar eski haline getirilir.

Yine diyelim ki bir sağlık poliçeniz var. Akıllı saatiniz sürekli nabzınızı  ve tansiyonunuzu ölçerek bir ortalama yakalar. Olağan dışı bir durumla karşılaştığında sizi uyarır. Yalnızsınız ve kalp krizi geçiriyorsunuz. Giyilebilir teknoloji ve  yapay zeka algoritmaları burada çalışmaya başlar ve sizin için hemen ambulans çağırır.Sigorta poliçenizi ve teminatlarınızı kontrol ederek sizin en yakın anlaşmalı hastahaneye veya kuruma en kısa yoldan ulaşmanızı sağlar.    

Sigorta kullanıcılarının geleceğine baktığımızda ise, önümüzde bireysel ve bağımsız bir nesil olan Z kuşağı var. Z kuşağı yani dijital çağın altın çocukları,riske göre kullandığı kadar sigorta teminatı satın almak isteyecektir.Şu anda uzağında kaldığımız bu durum gelecekte şöyle işleyecektir;

Mesela sigortalı, garajlı ve güvenlikli bir evde yaşıyorsa; akşam aracıyla evine geldiği zaman yapay zeka kasko poliçesinin dondurur veya teminatlarının en aza indirir. Tekrar trafiğe çıktığında ise poliçesi tekrar aktif hale gelir  veya teminatları riske göre yükselir. Burada devreye yine yapay zeka algoritmaları girer ve kullanıcı riskin az olduğu dönemlerde poliçesini dondurup tasarruf eder. Yani kullandığı kadar para öder. Yapay zeka kullanıcı için veriye dayalı analiz yapmaya başlar ve kullanıcı için en uygun poliçeyi hazırlar.

Satış kanalı bazında baktığımızda ise Türkiye’de  e–ticaret hacminin rekor seviyelere ulaştığı ve dijital ticaretin altın çağını yaşadığı şu dönemde bile, tüketiciler poliçeyi acentelerden almayı tercih ediyor. Söz konusu dijital satış olduğunda sigortacılığın diğer sektörlerin çok gerisinde kaldığı bilinen bir gerçek. Yakın gelecekte, dijital çağın altın çocukları poliçesini internet ortamından almak isteyecektir fakat hasar anında iyi bir danışmana ihtiyaç duyacaktır. Sigorta acenteleri, hem satış hemde satış sonrası durumlar için iyi bir danışman olduğu sürece varlıklarını sürdürerek vazgeçilmez olacaktır. Sigorta satışındaki dijital kanalların çoğalmaya başlamasına rağmen sektörün tamamen dijitale geçmesi mümkün değildir.

Sigortacılığın geleceği ve teknoloji ile evrilmesi heyecan verici. Tabii gelecekte bizi daha farklı ne gibi teknolojiler bekliyor bunları da zamanla göreceğiz..

YORUMLAR

  • 0 Yorum
İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR x
Şampiyon, son hafta Mersin deplasmanında
Şampiyon, son hafta Mersin deplasmanında
Çiftçi, vatandaşlarla iç içe
Çiftçi, vatandaşlarla iç içe