Bugun...
Reklam
Reklam
Kafein ve egzersiz


Burcu Yıldırım Yaz ve spor
Yildirimbburcu@hotmail.com.tr
 
 

Zira Kafeinin (kalp damar ve kan akış dinamiğinde) değişikliklere yol açarak tansiyonu yükselttiği bilinmektedir.

Egzersiz yapmadan Kafein kullanılması, yağ yakımına sebep olmayacağı gibi selüloit oluşumunu da arttırdığı gibi uyku kalitesini de olumsuz yönde etkilemektedir.

Kafein desteğiyle kana geçen yağlar kaslar tarafından yakılmadığında tekrar yağ hücrelerine dönmektedir.

Egzersiz Kafein yatış saatine yakın tüketilirse uyku kalitesini bozmakta, ertesi güne daha az dinlenmiş bir vücutla başlanmasına sebep olmaktadır.

Bir uyku sadece sporcular için değil tüm insanlar için de çok önemlidir. Uykusuzluk günlük işlerde verimliliği azatlamaktadır.

Akşam yemeğinin, geç tüketilmesinden kaçınmak gerekmektedir. Dikkat edilmemesi durumunda; vücut yağ oranı artacak ve hazımsızlık sebebiyle rahatsızlık yaşanacaktır.

Yağ oranının düşürülmesi için bazı sporcuların tercih ettiği bir başka gıdasal ergojenik yardımcı ise konjüge linoleik asittir (CLA).

CLA kullanımıyla yapılan spor sonrası veya günlük aktivitelerde aşırı terlenmesi durumunda küçük bir şişe maden suyu içilmesi tavsiye edilmektedir. Sporcular terle kaybettikleri mineralleri bu yolla geri alabilirler. Bu mineraller krampları engellemek için çok önemlidir.

BURCU YILDIRIM

Kişisel Spor Eğitmeni

 





YORUMLAR

Henüz Yorum Eklenmemiştir.Bu Haber'e ilk yorum yapan siz olun.

YORUM YAZ



YORUM YAZ

FACEBOOK YORUM
Yorum

YAZARIN DİĞER YAZILARI

HABER ARA
SON YORUMLANANLAR HABERLER
ÇOK OKUNAN HABERLER
GÜNDEMDEN BAŞLIKLAR
YUKARI