‘’Çok çalıştık, dürüst olduk, güven...
Reklam

‘’Çok çalıştık, dürüst olduk, güven verdik’’

450 araç filosu ile Kocaeli bölgesinin Lojistik devi olan Kılıç Nakliyat’ın yönetim kurulu başkanı Ayhan Kılıç, başarının sırrını Kulis Haber dergisine anlattı.

‘’Çok çalıştık, dürüst olduk, güven verdik’’

450 araç filosu ile Kocaeli bölgesinin Lojistik devi olan Kılıç Nakliyat’ın yönetim kurulu başkanı Ayhan Kılıç, başarının sırrını Kulis Haber dergisine anlattı.

‘’Çok çalıştık, dürüst olduk, güven verdik’’
20 Şubat 2017 - 10:01

Türkiye’nin en kapsamlı lojistik firmalarından biri olan Kılıç Nakliyat’ın yönetim kurulu başkanı  Ayhan Kılıç,  başarıyı standartları yüksek tutarak, çok çalışarak, dürüst  davranarak ve güven vererek yakaladıklarını söyledi
Dünya standartlarında hizmet sunmayı firma politikasının merkezine bundan yıllar önce koyan Kılıç’ın, standardizasyon ve sektörün gelişimiyle ilgili verdiği bilgiler, tüm sanayicilerin ve üretim alanında çalışan profesyonellerin dikkatle incelemesi gereken vizyoner mesajlar içeriyor.


Sizle başlayalım isterseniz Ayhan Bey, bize biraz Ayhan Kılıç kimdir anlatabilir misiniz?
Tabi anlatayım arkadaşlar. 1971 doğumluyum ve aslen Ağrı Patnos’luyum. 1974 yılından beride küçük çapta da olsa bir ticaretle uğraşarak sürdürdük hayatımızı. Ömrüm boyunca hiç durmadan çalıştım diyebilirim. İlk ve ortaöğretim hayatım Patnos’ta geçti. Daha sonra 1992 yılında Dilovası’na gelince bölgede bir iş hayatımız oluştu ve bugünlere geldik.


Firmayı nasıl kurdunuz biraz anlatır mısınız?
Abimle birlikte 1992 yılında Dilovası’na geldik ve bu bölgede iş hayatına yoğunlaştık. Nakliyecilik bizim hakim olduğumuz bir alan olduğu için bölgede yoğun operasyonların farkına vardık ve başarılı olabileceğimize inanarak çalışmaya başladık. Bölgede yaptığımız ilk iş bir pirinç gemisini boşaltmaktı. Bir ay boyunca sürdü. Abim ve ben, iki şoför aralıksız 24 saat çalıştık, kendi aramızda bir vardiya sistemi ile. Göze Tarım’ın bir gemisiydi. Firmanın sahibi Bayram Bey bizim çalışkanlığımızı çok takdir etmişti. Bu bir dönüm noktasıydı ticari hayatımızda.
 
Ardından büyüme mi başladı?
Evet, zamanla iki, üç, beş araç derken büyümeye başladık. 1994’te Kılıç Nakliyat’ı kurarak ticari hayatımızı daha profesyonelce formüle etme yoluna girdik. İlk kurumsallaşma hamlemizdi bizim, sektörün o yıllardaki standartları göz önüne alındığında önemli bir adımdı bugünlere gelmek adına. Bu sürece bizi iten biraz da hizmet verdiğimiz firmalardan gelen talepti. Yücel Boru’nun bize bu anlamda etkisi ve katkısı çok önemlidir. Zaman içinde taşıma kapasitemiz hızla gelişti ve küçümsenmeyecek bir noktaya ulaştı. Esasen iş bizim önümüzden gitti, biz onu yakalamaya çalıştık. Güven odaklı çalışmanın da faydalarını gördük elbet. Sözleşmeli müşterimiz bir tane bile yoktu. Hep kişisel güven ve çalışkanlığımızı ortaya koyduk biz, müşterilerimiz de sağ olsunlar bizim hakkımızı her zaman verdiler. Bakın bizim yirmi yılı aşkın süredir kaybettiğimiz bir müşterimiz bile yoktur. Bu bir çok ticari başarı hikayesinde eşine az rastlanır bir şeydir.
Kesinlikle çok büyük bir başarı, her geçen gün yeni araçları eklemek zorunda olduğunuz dev bir filoyu yakalamak çok kolay olmasa gerek.
2004 yılından itibaren kendimizi kapasite anlamında katlamaya başladık. Doğru planlama ve operasyonel kabiliyet ile o dönem kendi rekorumuz olan 2400 tonluk gemi başına bir seviye yakaladık. Ancak kısa sürede bu seviyeyi katlayarak aştık ve önce beş bin ton, sonra da yedi bin, on bin tonluk rakamları bulduk ve inanın sonsuz bir mutluluktu bizim için bu. Yücel Boru’nun sahibi rahmetli Gökşen Bey, bizi hep motive etti. Bizi hep ileri iten kişi oldu. Bu sürecin sonunda biz rekor üstüne rekor kırmaya başladık ve 24 saatte otuz beş bin ton taşıma seviyelerine ulaştığımız oldu. Bunlar inanılmaz rakamlar. Bu operasyonları sıfır hata ile tamamlayabilmiş olmak tarif edilemez bir mutluluk.


 Başka sektörlerde yatırımlarınız var mı peki?
Bugün biz Marmara Bölgesi’nin en önemli lojistik çözüm ortaklarından biriyiz. İnşaat ve petrol alanında da yatırımlarımız var ama ilk başta da söylediğim gibi, lokomotifimiz nakliye ve lojistik.

 

Ayhan bey, Kılıç Nakliyat kentimizin batı bölgesinde hizmet veren önemli lojistik firmalarından bir tanesi ama sizin ağzınızdan duymak bizim için önemli, bize biraz Kılıç Nakliyat’tan bahseder misiniz?
Nakliye sektöründe yaklaşık 41 yıllık bir birikimin geldiği noktadır aslında Kılıç Nakliyat. Hem yerli hem yabancı dünya devlerine, Türkiye yerelinde çözümler üreten bir lojistik operasyon diyebiliriz. Biz müşterilerimize, bütünleşik hizmetler paketi sunuyoruz. Nakliye konusunda sadece ürün taşımaktan öte süreçler hakkında yönlendirme, bilgilendirme ve çözüm odaklı önerilerle hizmet sunma anlayışıyla hareket ediyoruz. Bugün üç yüzün üzerinde aracımızla bir nakliye ya da lojistik firmasından öte, lojistik projelerde planlayıcı ve uygulayıcı çözüm ortağı konumundayız. Ayrıca 2004’ten beri de Petrol Ofisi bayimiz var, bu alanda da hizmet sunuyoruz. Başka alanlarda da yatırımlarımız var lakin 1960’tan bu yana grubumuzun lokomotifi nakliye sektörü. 


Hangi sektörler de faaliyet gösteriyorsunuz peki?

Taşımacılık faaliyetlerinizi hangi alanlarda yoğunlaştırmış durumdasınız?
Ağırlıkla demir ve çelik endüstrisinin taşımacılığı ve lojistik operasyonel planlamaları alanında faaliyet gösteriyoruz. Konteyner taşımacılığının da yanı sıra, mobilya üretiminde kullanılan değerli kerestelerin zahmetli ve incelikli taşıma operasyonları konusunda önemli hizmetler sunuyoruz. Bakır ve alüminyum alanı da hizmet verdiğimiz başlıca lojistik alanlardan biri mesela. Teknik olarak hammaddeleri fabrikalara, buradan çıkan yarı mamulleri de üreticilere taşıyoruz. Üreticilerin de limanlara dünyaya sevk edilmek üzere taşıma işlemlerini gerçekleştiriyoruz. Bu noktada kimi döküm, kimi konteyner, kimisi de rulo halde taşımacılık opsiyonlarında faaliyet gösteriyoruz diyebilirim.

Şimdi taşımacılık sizin işiniz olması hasebiyle gerçekten çok hakim olduğunuz bir sektör. Aslında bize sektörünüzün geçmişten günümüze kısa bir perspektifini çıkarırsanız, okurlarımız bilgilenmiş olurlar...
Tabi kısaca aktarmaya çalışayım. 1980 öncesinde bu sektör, profesyonellikten ve kurumsallıktan uzaktı. Dünya standartlarının çok gerisindeydik. Kimsenin üç beş aracı yoktu. Tek bir aracı olanlar da nakliyeciydi. Horoz Lojistik ve Ulusoy gibi birkaç örnek dışında sektörde bir profesyonel eksiklik vardı. Zaman içinde hayata geçen lisans uygulamaları ile bir takım sınırlamalar geldi ve çatı yapı oluşturuldu. Sektöre yatırım yapacak kişilerin belli ölçekte firmalar olması zorunluluğu, standardizasyon anlamında büyük faydalar sağladı. Örneğin bu alanda Avrupa standartlarından size bir örnek vereyim, 500 ton taşıma kapasitesi ve yirmi araçlık bir filosu olmayan lisanslı bir şekilde lojistik sektöründe faaliyet gösteremiyor. Bu da sektörümüzü kurtaran ve kurumsal bir duruş sergilemesini sağlayan detaylardan oldu.


Şimdi şöyle bir durumu da tam burada eklemek gerekiyor, zaten Türkiye genelinde dünyaca önemli firmalarla çalışıyorsunuz, bu kolay bir başarı olmasa gerek?
Referans olarak verebileceğimiz birçok firma var elbet. Ereğli Demir Çelik, Arcelor Mittal, Çayırova Boru, Demtrans, Yücel Boru, Doğan Metal Makine, Erdemir Çelik, İskenderun Demir Çelik, Hasçelik, Kalibre Çelik, Kroman Çelik, Kürüm Demir, Mutlu Akü, Omsan Lojistik, Petrol Ofisi, Thyssenkrup, Vestel, Haseller, Hayat, Sarıtaş Galvaniz aklıma ilk etapta gelenler. İç ve dış taşımacılık anlamında tüm lisanslara sahip bir firmayız ve bu tabi ki bizi dünya devlerinin çözüm ortağı yapan unsurlardan biri. Öte yandan tüm araçlarımız C2 belgeli ve global teminatlı yük taşımacılığı konusunda da ehliyet sahibi bir firmayız.


YORUMLAR

  • 0 Yorum
İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR x
Emekli Müdür kalbine yenildi
Emekli Müdür kalbine yenildi
Gebze'de tüm renkleri buluşturan iftar yemeği
Gebze'de tüm renkleri buluşturan iftar yemeği